Normál kép:    Méret: x Színmélység: Felbontás: ismeretlen
Normál kép új ablakban 
Normal size picture in a new window

Képaláírás: Most Bogyiszló felett.

Ismertető szöveg: Cessna 152
Az alapító, Clyde Cessna első repülőgépét 1911-ben építette, és azon tanult meg saját maga repülni! 1934-ben, Clyde unokaöccse, Dwane Wallace, friss diplomás, átvette a cég irányítását. Wallace vezetése alatt, a Cessna Repülőgép Vállalat végül is a legsikeresebb általános repülési cégévé vált, és maradt azóta is.
Cessna először kétüléses kisgépeket kezdett gyártani 1946-ban, a 120-as modellt, alumínium repülőgéptörzzsel. Ezt a szinte teljesen hasonló, 140-es modell követte. Több mint 7000 modellt adtak el a 120-140-es sorozatból. Cessna a 140-es gyártását 1951-ben hagyta abba azért, hogy a négyüléses repülőgépek gyártására fektessen ezen túl hangsúlyt. 1957-ben a cég úgy döntött, hogy piaca van a 140-es gép háromsebességes változatának. A szabványokat követve, az új gépet, Cessna 142-nek nevezték el. 6 nap múlva, ismeretlen oknál fogva, a repülőgépet Cessna 150-nek keresztelték át. Összesen 683 darab C150-est építettek 1957 és 1959 között. 1966-ban Cessna újratervezte a repülőt, könnyítettek a farok-részen. Az új stílus nagyon népszerű volt a pilóták körében. Cessna 3000 darab 150-es modellt készített abban az évben, a legtöbbet az összes repülőgép történetében valaha. A 150-es szabvány motor egy négy-cilinderes, 100 lóerős, 0-200 Continental modell. A 18 éves gyártása alatt sokat változattak a 150-es szerkezetén és beállításain.
1970-ben a Cessna bemutatta a 150 "Aerobat" modellt, amelyik nagyon népszerű lett a műrepülő oktatás piacán, és továbbra is egy népszerű sportrepülő. A gyártás befejezésének idejére, 1985-re, 31533 darab Cessna 150-152-es gépet gyártottak le világszerte. Több pilóta vezette a Cessna 150-152-es gépeket, mint bármely más típusú kisrepülőt.
(Forrás:http://www.siraly.eu/adatlapok/adatlap_Cessna152.htm)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page