Normál kép: 46403617_cc63fad662_o.jpg   Méret: 770x1026 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Nagy kép: 46403617_cc63fad662_o_nagykep.jpg   Méret: 1536x2048 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: A Budavári Sikló egy speciális vasút, mely a Lánchíd Budai hídfőjét köti össze a Budavári palotával. Egyik végállomása az Alagút Duna-parti bejáratánál, a másik pedig a Budavári palota és a Sándor-palota között található. A Sikló 1987 óta, a Budapest Duna-parti látképének részeként a Világörökség részét képezi. A legelső, még gőzüzemű Siklót Széchenyi Ödön indítványozására építették 1868-70 között építették Wohlfahrt Henrik tervei alapján. Felavató ünnepsége 1870 március 2-án volt, különlegességét jól mutatja, hogy ez volt Európában a második ilyen vasúti szerkezet. 1928-ig, az autóbusz közlekedés beindulásáig az I. kerületben ez a 95 méter szakaszon közlekedő, 50 méteres szintkülönbséget áthidaló vasút volt az egyetlen tömegközlekedési lehetőség a Vár megközelítéséhez. A Sikló második világháborúban súlyosan megrongálódott a bombázások alatt, miután helyreállítása sokáig elhúzódott. Végül 1986 június 4-én indult el újra, de akkor már villanymotor meghajtású vasútként. 2009-ben kocsijait is felújították, így ma eredeti pompájában szállítja utasait. A Budavári Sikló népszerűsége máig töretlen, a Fogaskerekű vasúttal egyetemben Budapest kuriózumainak és turisztikai vonzerejének egyik legkülönlegesebb példája.


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page