Normál kép: kerepesi_horvath_e.jpg   Méret: 770x1026 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Nagy kép: kerepesi_horvath_e_nagykep.jpg   Méret: 1200x1600 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Kerepesi temető: 49-2-57

Ismertető szöveg: Horváth Ernő tanár, a hazai aviatika úttörője. Budapesti középiskolai tanár volt. Mint repülőgéptervező és pilóta több kora színvonalán álló monoplánt (Horváth L, II., III.) szerkesztett és épített. Már első, 25 LE-s gépével az 1910. évi budapesti repülőversenyen díjat nyert. Gépeit kezdetben maga vezette, de miután súlyos repülőbaleset érte, abbahagyta a repülőgépvezetést. Nevéhez fűződik az első m. utasszállító repülőgép, egy kétszemélyes monoplán építése. III/A jelű gépe Prodam Guidó vezetésével először repült Budapest felett. Utóbb ugyanez a gépe átrepülte a Quarnerói-öblöt, miközben 1100 m magasságot ért el. Legfejlettebb gépeit változó görbületű és hajlásszögű szárnyakkal építette, amiáltal jó oldal- és hosszstabilitást és siklóképességet ért el. Elsőként foglalkozott hazánkban azzal a problémával, hogyan lehetne a repülőgépek magassági és oldalkormányát egyetlen, univerzális kormánnyal helyettesíteni. A magyar repülés hőskorának Horváth Zsélyi Aladár mellett a tudományos alapon kísérletező, legtermékenyebb repülőgép-szerkesztője volt. (Forrás: Magyar Életrajzi Lexikon)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page