Normál kép: eleink_matyofalvi_g.jpg   Méret: 770x1026 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Nagy kép: eleink_matyofalvi_g_nagykep.jpg   Méret: 1200x1600 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Szentendre, Új köztemető: 5-2 [a kőlapot faragta: Holdas György, 2003]

Ismertető szöveg: Matyófalvi Gábor szobrász. 1961-65: Puskás Tivadar Távközlési Szakközépiskola. 1968-ban Szentendrére költözött. 1968-70 között a budapesti Építőanyag Ipari Szövetkezet szentendrei kerámiaüzemében dolgozott. Művészi pályája a 60-as évek végén indult. Az 1969-es őszi szentendrei Szabadtéri Tárlaton ismerkedett meg ef Zámbó Istvánnal. 1970-ben a " Nalaja happening miatt hat hónapot töltöttek börtönben. Ez az időszak egy "koncepciós" perrel zárult, miután a bíróság letöltöttnek nyilvánította büntetésüket. 1972-73-ban ő is egyik alapító tagja a " szentendrei Vajda Lajos Stúdiónak. 1977: a Leninvárosi (Tiszaújváros) Tiszai Vegyi Kombinátnál (TVK) hét másik Vajda-stúdiós társával együtt műanyagokkal kísérletezett; 1978: a Leninvárosi V-stúdiós Kísérleti Műhely Kollektív Stúdió-díja; 1979: a VLS Kísérleti Műhelyének játszótéri programjában vett részt a Bükkös-patak partján, Szentendrén; 1980-98: Szentendrei Grafikai Műhelyben dolgozott; 1988: hollandiai "tanulmányút"; Nemzetközi Szobrász Szimpozion, Klaipeda (LIT); 1991: második hollandiai "tanulmányút". Néhány expresszív figurális munka elkészítése után az absztrakció útját választotta. Egy tragikus baleset visszamaradó nyomaként egészsége megrendült, belső egyensúlyát elveszítette, lelkileg meghasonlott, önpusztító életet élt. 1997-ben, Konstelláció c. utolsó művének összesimuló formáival, kifelé fordított "tüskéivel" még egyszer kísérletet tett arra, hogy az önmagából kifordult "világ" harmóniáját helyreállítsa. 1998-ban egy budapesti kórházban halt meg. Korai korszakára hathatott Henry Moore, Brâncusi, a görög-római antikvitás, Deim Pál és Kígyós Sándor formavilága. ~ szobraira leginkább a szerialitás, a folyamatszerűség, a minimalizmus, az elemi konstruktivizmus és az organikus formaképzés, a letisztult és barbár geometria, vagyis az ellentétekben való gondolkodás és fogalmazásmód a jellemző. Fában, mészkőben, márványban, gránitban és műanyagban dolgozott, gyakran meglepő anyagkombinációkat alkalmazott. (Forrás: artportal.hu)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page