Képaláírás: Tavaszi séta-ruha.
Ismertető szöveg: Divattudósitás.
Párisból a legujabb divatjelenségekről irják: A tavaszi versenyek alkalmából az itteni divathölgyek a nem kedvező időjárás daczára jóformán mindent bemutattak mit egy-két hét mulva ruhák, kalapok és felöltők dolgában Európa női világa utánozni fog. Részemről nyiltan bevallom, hogy nagyon kevés szépet, czélszerűet pedig egyáltalán nem láttam. A remek mivű selyem, bársony, posztó és könnyebb szövetű pamut kelméket az idomtalan bőségű szoknyák és ujjak szabása teszi tönkre. A ruha dereka csipkékkel és szalagcsokrokkal annyira el van árasztva, hogy sem a termet kecsei, sem pedig a vállak remek formái érvényre nem juthatnak. Az ember azt hinné, hogy a mostani szabást csupán rosszul megtermett hölgyek számára hozták divatba. A divattermek tulajdonosai a "Worth"-féle üzlet vezetőitől kezdve a legutolsó külvárosi női szabóig nagyon is meg vannak a mostani kelmepazarlással elégedve s szó sincs róla, hogy ezen változtatni akarnának. Az Eugénia császárné idejében uralomra jutott krinolin látszólag kiment ugyan a divatból, de a ruhák szoknyáiba illesztett vékony rézlemezek azt jelezik, hogy egy szép napon a krinolin egy második kiadására fogunk virradni.
...Nem kevésbbé érdekes a sétaöltöny ezüst szürke créponból, Directoire revers-ekkel. Itt már az angol csipke diszítés a ruha költséges voltát tételezi föl, miért is csak oly körökben látható, melyeknek tagjai Worth vagy Redfern műtermeiben dolgoztatnak. A szintén vastag fonatú szalmakalap cseresznyeszinű selyemmel és fekete kócsag tollal van diszítve. ... (Forrás: Vasárnapi Ujság, 1895. május 5.)
|