Normál kép: 577-588_pix_oldal_3_kep_0001.jpg   Méret: 770x560 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Nagy kép: 577-588_pix_oldal_3_kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 1815x1319 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Leviathan vagy Great Eastern óriáshajó a Temze folyón (Lásd a hajó részletes leírását a V.U. 41. számában)

Ismertető szöveg: "Eközben egy bátor portugál hajóslegény a tengerbe ugrott s a hullám­zót ellenére egy kötéllel kezében elérte a partot. E kötél által, mellynek egyik vége a hajóhoz volt erősitve, mindannyit megmenthették volna, de nem volt már idő. Reggel volt. a nap épen első sugarait veté a hajóra, mellynek utasai egy szobában egy anglikán pap köré sereglettek, ki fenszóval imád­kozott. A hajó többé nem állhatva ellent a hullámok nyomásának, fedélzetén végig repedt, s ezután a szó teljes értelmében derékon ketté törött. Kit a hulló gerendázat agyon nem ütött, az a hullámok közé veszett: csak néhányat lehetett a fönebb emiitett kötélen megmenteni. A megmentet­tek száma 39, az elveszet-tekké 459, s ezek közt volt Taylor, a hajó kapi­tánya a tisztjei. Az Austria hajó égése óta, mikor is 500 embernél több elvesztett. a RoyalCharter hajótörése a legnagyobb baleset a tengeren. A hajóban volt aranyat, pénzt s egyéb elázhatatlan értékes tárgyakat buvár-torony segélyével a vízből kiszedhetni remélik." Forrás: (Vasárnapi Ujság,6. évf. 49. sz. (1859. deczember 4.))



Este 9 órakor a Royal Charter olyan közel volt már a Liverpool-öbölhöz, hogy a parton lévő rokonok már sorra kapták a táviratokat, amelyben arról értesítették őket, hogy a hajó hamarosan kiköt. 10 órakor az erős szélből vihar lett. Ha a szél iránya nem változik meg hirtelen délkeletiről északkeletire, még ez sem okozott volna problémát, mivel a Royal Charter erős felépítésű hajó volt. Ez a hirtelen szélirányváltozás, valamint a széllökések ereje ekkor a Royal Chartert a 8 km-rel (5 mérföld) arrébb lévő, sziklás partszakasz felé sodorta. A kétségbeesett Taylor kapitány megpróbálta ugyan a hajót visszafordítani az Ír-tenger viszonylagos biztonságába, de a gépek ehhez nem voltak elég erősek, a szél pedig túl nagy volt ahhoz, hogy vitorlát bontsanak. Utasította a legénységet, hogy süssék el a veszélyt jelző ágyúkat, lőjenek fel rakétákat és gyújtsanak kék fényeket a hajón annak jelzésére, hogy halálos veszedelemben forognak. Így sem volt esélyük arra, hogy egy másik hajó segítséget nyújtson a dühöngő viharban, azon az éjszakán nem kevesebb mint 133 hajó járt szerencsétlenül Anglia és Wales partjainál.(Forrás:wikipedia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page