Normál kép: 369_464_pix_Oldal_03_Kep_0001.jpg | Méret: 770x477 | Színmélység: 24bit | Felbontás: 199dpi |
Nagy kép: 369_464_pix_Oldal_03_Kep_0001_nagykep.jpg | Méret: 2137x1323 | Színmélység: 24bit | Felbontás: 199dpi |
Képaláírás: A margitszigeti híd és a felső Duna-part szabályozási terve Ismertető szöveg: "Magában a közlekedési minisztériumban is, mint hallók, először az forgott szóban, hogy az alsó hid, melyet a főváros fogna épittetni, előbb készüljön el, mint a fölső, s a vasúti összekötő hid még a távolabb jövőnek volt föntartva ezért a margitszigeti hid költségeinek jóváhagyása végett az országgyűlés elé nyújtott miniszteri jelentésben e hid, mint az osztrák állami-és a déli vaspályák összeköttetésének ideiglenes közvetítője ajánltatik. Mégis egy reggel arra virradtunk, hogy a margitszigeti hid után mielőbb a vasúti összekötő hidat kezdték meg és a mészáros utczai hid elmaradt. Talán nem ad graecas calendas mert hisz a dunántúli összeköttetés Pesttel első sorban ezt kivánja és a Gellért-hegy délkeleti s déli lejtője elé tervezett Kelenfölde is csak e híd létrejöttével támadhat életre, mi pedig a budai rész gyarapodása s szépítése szempontjából mielőbb kívánatos" Forrás: (Vasárnapi Ujság 1874. 21. évf. 24. sz. junius 14.) |
Kapcsolódó dokumentumok: Margit híd Margit-sziget |