Normál kép: 001_080_pix_Oldal_03_Kep_0001.jpg   Méret: 770x355 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Nagy kép: 001_080_pix_Oldal_03_Kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 1797x829 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: 3. A magyarok indulása az új hazába

Ismertető szöveg: "A harmadik képen már indulnak az uj haza felé a harczosok. Egész népözön, mely megindul keletről, hogy vizek ellenében, népek tömegén át és sivatagokon, utat törjön magának Attila hajdani országa újból felépítésére. Elől a daliák lovagolnak a népcsoport élén, s egy marczona vitéz mutatja nekik az utat, melyet a nemzedékről nemzedékre élő szájhagyomány nem engedett egészen bemohosodni még..." (Forrás: Vasárnapi Ujság 1876. 23. évf. 1. sz. január 2.)



Faliképei mellett a maga korában kevésbé értékelték aktfestészetét, mely talán időtállóbb, mint "főművei". Mitológiai tárgyú aktképeinek (Bacchánsnők, Psyché, Fürdés után, stb.) állandó modellje rajongott nevelt lánya, Kornélia volt. Falfestészete már saját korában másodlagos, "akadémikus neoreneszánsz" művészetnek bizonyult. "Lotz festői képzelete az Olympus fényétől ittasodott meg. A görög-római istenek, hősök, démonok és allegorikus alakok népesítik be képeit. Pollák neoklasszicizmusa és Ybl Miklós neoreneszánsza volt az igazi háttere Lotz Károly rokonszellemű falfestményeinek" olvassuk a mai napig egyetlen, életművének szentelt monográfiában. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page