Normál kép: 753_852_pix_Oldal_12_Kep_0001.jpg   Méret: 770x933 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Nagy kép: 753_852_pix_Oldal_12_Kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 963x1167 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Storno Ferenc

Ismertető szöveg: "Az első, ki Storno-t kellőleg méltányolta Rach Sal. Ferencz, akkor soproni lelkész, (jelenleg a káptalan prépostja,) volt, ki az ősrégi sz. Mihály templom restauráczióját bízta reá. E góthkori egyház és stylszerü helyreállításának feladata annál nehezebb volt, mivel Storno föltéve magában, hogy mindent ott helyt, Sopronban készíttet hozzá. Művészeink rendesen viszszaijednek egy épitészetipáholy alapításának nehézségeitől de Storno nem fáradt bele, hogy a kőfaragót, asztalost, lakatost, stb., kik mesterségükben elég ügyesek valának, de a gothika mesterfogásairól mitsem tudtak, tanítsa és ezen egyházi művészet titkaiba avassa." (Forrás: Vasárnapi Ujság 1876. 23. évf. 52. sz. deczember 24.)



Az 1860-as években, kapcsolódott be a hazai műemlékek feltárásába és restaurálásába. Restaurátorként és freskófestőként főleg a Felvidéken, Erdélyben és a Muraközben szerzett hírnevet. A rábízott középkori művészeti emlékeket (többnyire falfestményeket) erősen átdolgozta és historizáló stílusban állította helyre. Ennek jellemző példái a lőcsei Szent Jakab-templom szentélyének lábazati freskói és a pannonhalmi apátsági templom román kori déli kapujának timpanonképe. A hetvenes évektől már fiaival dolgozott: ők a kéményseprést a családi hagyományt követve tanulták ki, de azután a művészetet már külföldi akadémiákon tanulták. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page