Normál kép: 189_288_pix_Oldal_11_Kep_0001.jpg   Méret: 556x789 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Normál kép új ablakban 
Normal size picture in a new window

Képaláírás: Krisztus megostoroztatása

Ismertető szöveg: "A legnagyobb régi mesterek közül nem egy, mint Rembrandt, Dürer, festményét sajátkezüleg metszette is. De a metszés, mint önálló műfaj is nem egyszer vette tárgyául a nagy keresztény tragédiát. A legrégibb német metszők közt Schöngauer Márton a legtöbb erőt és eredetiséget mutatja, valamint rendkívüli ügyességet a technikai kezelésben. Krisztus megostoroztatása, bár kissé merev és góthikus modort árul el, rendkívül közvetlen hatású mű, s mint egyike a legritkább és legkeresettebb műkincseknek is méltó a bemutatásra. Rembrandt metszetei teljesen ugyanazon előnyökkel és fogyatkozásokkal bírnak mint festményei a formai kellem megvetésével, alakjai darabosak, elnagyoltak egy rút öreg asszony rá nézve tán vonzóbb modellül szolgált, mint a legszebb ifjú lány, de kompozicziójának benső igazsága, árnyékának és világosságának meglepő hatása, mind a nagy mesterre vallanak. Krisztust nagy EcceHomo-ja metszetében abban a pillanatban ábrázolja, mikor Pilátus a népnek megmutatja. Az előtérben a lázongó népcsoport, a kegyetlen papok és farizeusok, Pilátus maga álnokul, ingadozva, s mindenekelőtt a Bánat embere, tövissel koronázva, a mint zaklatottan s fájdalmas tekintettel emeli a magasba fejét, mely egyenesen a szívbe nyilallik," (Forrás: Vasárnapi Ujság 1888. 35. évf. 14. sz. április 1.)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page