Normál kép: nov5_25.jpg   Méret: 770x528 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: nov5_25_nagykep.jpg   Méret: 1067x732 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1995. BÉLYEGNAP (68.)
50-es ívekben nyomva. Felső ívszélen szöveg: "68. Bélyegnap".
Ofszetny. 13 1/4 :12 F. fog.
T.: Varga Pál
Névérték: 40,- Ft
Á 1995. szept. 29.-1997. dec. 31.
P 550 000 fog.
4311 4359 40 Ft Személyszállító repülőgép 130,- 70,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Budapest belvárosától 16 km távolságra van a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Magyarország központi polgári repülőtere. A fővárossal kereszteződésmentes út köti össze. A forgalmi épület építésére kiírt pályázaton 1939-ben ifj. Dávid Károly terveit találták a legjobbnak. A kivitelezési munkákkal Kemenes Krebs András cégét bízták meg 1942-44 között. A ma is meglévő hangárok terveit Prepeliczay Albert készítette. A II. világháború alatt katonai célokat szolgált. Majd légitámadás érte, mely csaknem teljesen megsemmisítette. 1947-ben megkezdték a felújítását. A kifutópálya 1950 végén érte el a 2,5 km hosszúságot A repülőteret 1950. május 7-én adták át a forgalomnak. 1954-ig a MASZOVLET, ezt követően a MALÉV üzemeltette és fejlesztette. Míg 1950-ben kb. 50.000 utas fordult meg Ferihegyen és 700 tonna árut szállítottak, addig 1997-ben 3,6 millió utas, 3.200 tonna levél és postacsomag valamint 24.000 tonna áru szállítását oldotta meg az időközben megépült 2. repülőtér a meglévő, de korszerűsített és bővített 1. repülőtérrel együtt. Az 1997-ben elkezdődött bővítés azt a célt tűzte ki, hogy 2010-ben 5,6 millió utas kiszolgálására legyen a repülőtér képes. A repülőteret 2011. március 30-i hatállyal nevezték el Liszt Ferencről. (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (November) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page