Ismertető szöveg: 1964. BUDAPEST HÍDJAI
Az Erzsébet híd megnyitása alkalmából.
Mélyny. 11 F. fog.
T.: Vertei József
Névérték: 1 Ft
Á 1964. nov. 21 .-1965. dec. 31.
PM 430 000 fog. 2 378
2107 2074 1 Ft Erzsébet híd 55,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
AZ Erzsébet-híd híd az Eskü-tér és a Döbrentei tér között
épült, ezért korábban Eskü-téri híd néven is
emlegették. Nevét az 1893 évi XIV. törvénycikk
rendelte el. Tervezésére nemzetközi pályázatot
írtak ki, de a beérkezett 43 terv egyikét sem
fogadták el. A terveket végül a Kereskedelmi
Minisztérium Dunahíd-osztálya, Czekelius
Albert készítette Kherndl Antal műegyetemi tanár
elméleti munkája alapján.
1897-1903 között épült.
1903.október 4-én adták át a
forgalomnak Ferencz József
jelenlétében. A két pillér közötti
távolsága 290 méter, a világ
legnagyobb nyílású közúti
lánchídja volt akkor. A teljes
hossza 378,6 m, szélessége 18
m, melyből a kocsiút 11 m volt.
A híd elsőként biztosította a két part között a villamosközlekedést, mely 1914. augusztus 14-én indult meg. A hídon átkelőknek hídpénzt kellett fizetni, melynek összege 2 krajcár volt. A hídpénzt
később az őszirózsás forradalom törölte el. A II. világháború során tönkrement hidat
- a régi pillérek felhasználásával - a Sávoly Pál vezette munkaközösség tervei
alapján építették újjá 1961-64 között. Az újjáépült Erzsébet-híd hossza 380 méter,
szélessége 27,5 méter. A forgalomnak 1964. november 21-én adták át. (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (November) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|