Normál kép: okt1_20.jpg   Méret: 770x539 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: okt1_20_nagykep.jpg   Méret: 867x607 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 2005. POSTAAUTÓ, 1905
Csonka János által a Magyar Posta számára készített első magyar gyártmányú négykerekű postaautó száz éves évfordulója alkalmából.
100-as ívekben, Sihl papírra nyomva, egy íven 10 vonalkód.
Ofszetny. 11 F. fog.
T.: Benedek Imre
Á 2005. szept. 15. - Forgalmi bélyeg.
4809 5049 50 Ft Postaautó 100,- 50,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Csonka János magyar gépészmérnök. Apja kovácsműhelyében lett szakmunkás. A vasútnál eltöltött évei után Bécsben, Zürichben és Londonban dolgozott, állandóan továbbképezve magát, és elnyerte a József Műegyetem tanműhelyének vezetői állását, melyet nyugállományba vonulásáig - 1925-ig - töltött be. 1877-80 között végighallgatta az egyetemi előadásokat - vizsgázás nélkül - . Kiemelkedő mérnöki teljesítményéért 1924-ben a Mérnöki Kamara gépészmérnökké nyilvánította. Nyugdíjasként önálló gépműhelyet létesített, amely 1938-ra gyárrá fejlődött, később a Csonka Gépgyárrá bővült. Számos szabadalomnak volt Bánki Donát társszerzője. PI. Újítás gázgépeknél, Újítás gáz- és petróleummotorokon, Gáz illetve petróleum kalapács, Karburátor és a porlasztó találmányukat 1893. február 11-én szabadalmaztatták. Számos saját találmányt dolgozott ki a hazai automobilizmus területén. Alkotott önállóan gépjárműveket, motoros bi- és tricikliket, postaautókat, gépkocsikat, kisautókat, autóbuszokat, egyéb motoros gépi berendezéseket és 1905. május 31-én az első magyar gépkocsit. (MNL.6k.151 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Október) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page