Normál kép: 273_388_pix_Oldal_12_Kep_0001.jpg   Méret: 770x1237 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Nagy kép: 273_388_pix_Oldal_12_Kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 1086x1744 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Máris és János a tömeg közt

Ismertető szöveg: "Ha gondosan végig nézzük a tömeget, a kép baloldalán meglátjuk Krisztus anyjának fájdalomtól dúlt sápadt arczát. Összehanyatlik, s a mögötte álló János tartja fenn, a kinek szintén csak mellképe látszik ki a tömegből. Mária Magdolna az erkély alatt roskadt térdre, s a lépcső karja mögül neki fél alakja van szabadon előttünk, a mint összekulcsolt kézzel, Krisztus felé fordított arczczal, szétbontott hajjal térdepel ott. Mindjárt az erkély előtt két turbános és kaftános alak tűnik föl. Nem látjuk arczukat, mert háttal állanak, de mind a kettő a tisztelet és hódolat kifejezése ebben a toporzékoló tömegben. Az egyik térdre hullt, a másik meghajlik. Kik ezek? Bizonyosan két hű tanítvány, kik elég bátrak e vészes csőcselék közt sem titkolni, hogy hisznek Krisztusban." (Forrás: Vasárnapi Ujság 43. évf. 18. sz. (1896. május 3.)



Munkácsy Mihály (1844-1900) Krisztus-trilógiája 1881-86 között készült, Párizsban. A két első festmény: a Krisztus Pilátus előtt (1881) és a Golgota (1884) még 1887-88-ban amerikai tulajdonba került: John Wanamaker vásárolta meg. Később, 1911-től a philadelphiai Wanamaker áruház különtermében állította ki, ahol minden böjti és húsvéti szezonban láthatta a nagyközönség is. Sajnos, 1988 februárjában elárverezték a gyűjteményt, így a Krisztus-képek két külön tulajdonoshoz kerültek. A harmadik mű, az Ecce homo (1896), a mester utolsó alkotása, hosszas vándorút után Debrecenbe jutott, s a Déri Múzeumban látható 1930 óta. ... (Forrás: Vigilia, 1989/3)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page