Normál kép: 381_476_pix_Page_26_kep_0003.jpg   Méret: 770x398 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Nagy kép: 381_476_pix_Page_26_kep_0003_nagykep.jpg   Méret: 949x491 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Némethy új repülőgépe.

Ismertető szöveg: Az egyik képünkön fényképfelvétel alapján bemutatott repülőgép Némethy Emil aradi gyárigazgató találmánya. A gép ugyan ma meg nem röpül úgy, mint a képen látható, de szerkesztője abban reménykedik, hogy egyes kisebb javítások után ezt a czélt is eléri. Némethy egyébiránt a szerkesztésnél abból az elvből indult ki, hogy egy ilyen repülőgépnek, ha sportczélokra is használni akarjuk, nem szabad többe kerülnie egy automobilnál.
Némethy szerkezete az u. n. "Sárkány-szárnyak" rendszerére van alapítva, melylyel már mások is többen próbálkoztak több-kevesebb sikerrel. Az egész készülék súlya csak 30 kilogramm, a motorja háromnegyed lóerejű és tizenegy kilogramm súlyú. A motor oly erővel forgatja a légcsavart, hogy a készülék négy kerekén gyorsan képes a földön haladni.
A készülékben ülő ember helye úgy van készítve, s a szárnyak első és hátsó részével összekötve, hogy magának a testnek előre vagy hátra hajlása által oda lehet a súlypontot helyezni, a hova az illető akarja s ilyen módon a készülék fölfelé vagy lefelé irányúl, esetleg megfordul. Ezzel a feltaláló bizonyos fokig a madaraknak ösztönszerű mozgását akarja utánozni.
A szárnyak nyolcz méter hosszúságban feszülnek, felületük 18 négyszögméter, az összes súly 140 kilogramm. Egy négyszögméter szárnyfelületre így mintegy nyolcz kilogramm súly nehezedik, a mi olyan arány, a milyen a madaraknál is elő szokott fordulni.
(Forrás: Vasárnapi Ujság, 1901. junius 30.)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page