Normál kép: 030.jpg   Méret: 770x455 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: 030_nagykep.jpg   Méret: 1045x617 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1962. IKARUSZTÓL AZ ŰRRAKÉTÁIG - L
A Budapesten megrendezésre került Motoros Műrepülő Világbajnokság alkalmából.
Mélyny. 14 3/4 F. fog.
T.: Kékesi László és Zsigmond János (40, 80 fill., 1,- Ft), Kékesi László (többi érték)
Névérték: 20 Ft
Á 1962. júl. 19.-1963. jún. 30.
PM 402 781 fog. 9 555
1904 1852 20 Ft Helikopter 35,- 20,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Asbóth Oszkár magyar mérnök. Az I. világháborúban a császári és királyi repülőcsapatok fischamendi kísérleti telepén a Légcsavarkísérleti Intézet vezetője volt, majd 1917-18-ban az Első Magyar Légcsavar Gyár Rt.igazgatja. 1919-től 1928-ig az Express Légcsavarüzem vezetője volt. Mindezek közben saját szabadalmat is nyújtott be egyenes élű, nagy teljesítményű légcsavarra. Az általa készített légcsavarokat az I. világháborús gépeken alkalmazták. 1928-től helikopter-kísérleteket is folytatott, így a légcsavar hajtású Asbóth-hajó, a függőlegesen fel- és leszálló, egy helyben lebegni tudó repülőgép, az Asbóth-helikopter legelőször 1928. szeptember 9-én emelkedett a levegőbe. Később még kb. 200 felszállást hajtott végre, de a stabilitási problémákat nem sikerült megoldania. 1941-től hajócsavarokkal kísérletezett. (A XX.Század Kr.1994., Új Magy.L.1k.167 o., MNL.2k.450 o.)(Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Március) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page