Ismertető szöveg: 1970. AZ AUTÓ TÖRTÉNETE - L
Mélyny. 11 3/4 F. fog. (1,-, 2,-, 2,50, 4,-Ft)
12 : 11 3/4 F. fog. (a többi érték)
T.: Cziglényi Ádám
Névérték: 40 f
Á 1970. febr. 28.-1971. jún. 30.
PM 554 675 fog. 6 411
2604 2564 40 f Daimler (1886) 15,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
Gottlieb Wilhelm Daimler német gépészmérnök. A stuttgarti politechnikumban tanult. Carl Friedrich Benz mellett a korszerű gépjármű megteremtője.
Több német gépgyárban dolgozott. A Deuitz Gázmotorgyár műszaki
igazgatója volt 1872-81 között, majd Wilhel Maybach német
konstruktőrrel (1846-1929) együtt vizsgálóállomást alapított
Cannstadt-ban. Feltalált egy benzin-gáz-meghajtású könnyű motort,
amelyet 1887-ben szabadalmaztattak Franciaországban. Első motorját
1885-ben kerékpárba, majd négykerekű lovaskocsiba, illetve
csónakba építette be. 1890-ben autógyárat alapított, mely 1900-1901-ben kezdte meg az első
modern gépkocsi gyártását.
Ebből alakult ki az egyik
legnagyobb német gépkocsiipari
monopol vállalat, a Daimler-Benz
AG., amely 520 millió márka
aktívummal rendelkezett és
1957-ben 53.000 dolgozót
foglalkoztatott. (Új Magy.L.2k.7 o. Larousse 1991.1k.559 o., MNL.6k.266 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Március) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|