Normál kép: 032.jpg   Méret: 770x617 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: 032_nagykep.jpg   Méret: 2382x1910 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1979. 100 ÉVES A GYŐR-SOPRON-EBENFURTI VASÚT-BLOKK
Ofszetny. 11 3/4 K. fog.
T.: Kékesi László-Gál Ferenc
Á 1979. okt. 19.-1980. márc. 31.
P 274 300 fog. számozott 7 900, számozott
3353 a-d BI139 3378-81 4x5 Ft "Elbel" gőzmozdony (1880), 424 tip. gőzmozdony, 520 tip. gőzmozdony (1942), 1141 tip. diesel mozdony (1973) 500,- 500,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. - GyESEV, Magyar-osztrák vasúttársaság. Alapítására báró Erlanger Viktor kapott engedélyt. Első szakasza Győrtől Sopronig 1876. január 3-án nyílt meg. Ugyanezen a napon helyezték üzembe a Győr MÁV pályaudvarig terjedő 1,7 km hosszú, valamint a Soprontól a soproni délivasúti pályaudvarig vezető 1,3 km-es összekötő vonalakat. A Sopron és Ebenfurt közötti szakaszt 1879. október 28-án nyitották meg. Győrtől a Rába partjáig terjedő és csak áruforgalomra berendezett 1,9 km hosszú rakodóvágány pedig 1891. május 1-én lett üzembe helyezve. A GyESEV tulajdonában lévő rendes nyomtávolságú teljes vonalhossz 126 km, ebből 90 km a magyarországi rész. A nemzetközi részvénytársaság működésére vonatkozó államszerződés többszöri hosszabbításokkal van ma is érvényben. A társaság vezérigazgatóságának székhelye Budapest. Sopronban és Wulkaprodersdorfban területi igazgatóság van. A GyESEV kezeli az 1879-ben megépült 56 km vonalhosszúságú fertővidéki Helyiérdekű Vasutat is, melyből 11 km a magyarországi szakasz (Révai Nl.9k.227 o., MNL.9k.49 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Január) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page