Normál kép: 345_464_pix_Oldal_02_kep_0001.jpg   Méret: 770x389 Színmélység: 24bit Felbontás: 299dpi
Nagy kép: 345_464_pix_Oldal_02_kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 2590x1309 Színmélység: 24bit Felbontás: 299dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Kilikia kisázsiai tartományból, melynek gyarmatosításáról most tanácskoznak közgazdasági köreinkben.
A bagdadi vasút építése a kilikiai alföldön.

Ismertető szöveg: "Kilikiát, mely mindössze öt szandzsákból (megye) áll, és területe Horvátországéval hozható hasonlatba, keletre az Amanus 1840 méteres hegylánczai zárják el Szíriától. E magas hegységek a déli tengerpart felé lejtenek és a vilajet keleti részében egy nagy síkságot: az adanai síkot alkotják, melyet az országrész fő folyói: a Szeihun és a Dzsikán öntöznek. Az országrész nyugati fele azonban erősen hegyes s még a tengerparton is oly magas hegységek húzódnak végig, mint a Jut-Dagh (2500 m.), Kara-Dedik Dagh (1830 m.), Dzsangil Dagh (2150 m.) stb. Ezeken a hegységeken és a Tauruszban vannak azok az őserdők, melyek az országrész gazdagságát teszik, csakhogy kihasználásuk problematikus, mert az erdő-zóna csak 6-800 m. magasan kezdődik s az ország e nyugati részében vasút nincs, hanem a Mersinai kikötőtől legalább egy 200-250 km.-es hegyi pályával lehetne e területet átszelni, hogy így kapcsolatot lehessen nyerni a Bagdad vasútakhoz, illetőleg a tenger egy jelentékenyebb kikötőjéhez: Mersinához."
(Forrás: Vasárnapi Ujság, 1914. május 3.)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page