Normál kép: 1484819824.jpg   Méret: 770x564 Színmélység: 24bit Felbontás: 72dpi
Nagy kép: 1484819824_nagykep.jpg   Méret: 2477x1815 Színmélység: 24bit Felbontás: 72dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: NOHAB Berettyóújfalu állomáson, kemény téli időben. Ez az M61-es NOHABok 019-es pályaszámú, működőképes mozdonya a wikipedia tanúsága szerint is a Magyar Vasúttörténeti Park tulajdona. A kiállításon mi is láttuk többször is, jó volt vele véletlenül összefutni Berettyóújfalun!
A diesel-elektromos rendszerű mozdonyokat a svédek gyártották, 1960-ban vásárolt a MÁV belőle 25-őt, a gőzmozdonyok leváltására. Az akkori rendszerben a szovjetek nem nézték jó szemmel a svéd kapcsolatot, így csak 20-at kaptunk meg...Viszont jött helyette a "Szergej", az M62-es. Azokból is sok van még tehervontatásban.
A NOHAB 1970-ig Debrecen székhelyű volt, majd a Bp-Debr viszonylat villamosítása után kiszorította a Szili (V43) és Gigant (V63). A 80-as években a Balaton-felvidéken nosztalgiázott, ill. Tapolca-Nagykanizsa viszonylaton, mi már innen ismerjük. Utolsó menetrendi forgalma 2000 decemberében volt.A wikipédia szerint 6 üzemképes mozdony van még, és még fut Erdélybe is a Kárpát-expressz nosztalgiavonat mozdonyaként!

Ismertető szöveg: A NOHAB (Nydqvist & Holm AB) svéd gépgyár Trollhättan városában.
A céget Antenor Nydqvist, Johan Magnus Lidström és Carl Olof Holm alapította 1847-ben Trollhättans Mekaniska Verkstad néven. Eredetileg vízi erőműveknek gyártottak turbinákat. 1865-ben elkészítették az első gőzmozdonyukat, melyből 1912-ben gördült ki az ezredik példány.
1916-ban a céget korlátolt felelősségű társasággá alakították, ekkor kapta a NOHAB nevet. 1921-24 közt a NOHAB 500 mozdonyt gyártott Oroszország számára.
(Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page