D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : sz_v_s_borvidek.jpg B é l y e g k é p : http://keptar.oszk.hu/121400/121472/sz_v_s_borvidek_kiskep.jpg F ő c í m : Szekszárd és Villány-Siklós borvidék B e s o r o l á s i c í m : Szekszárd és Villány-Siklós borvidék S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Marosán U t ó n é v : Judit I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2019-10-02 E s e m é n y : elérhető I d ő p o n t : 2014-05-10 A t í p u s n e v e : prezentáció M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Prezi A j o g t u l a j d o n o s n e v e : Marosán Judit S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Nem jogvédett S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Nyilvános és újrafelhasználható T é m a k ö r : Történelem, helytörténet A l t é m a k ö r : Helytörténet, helyismeret T é m a k ö r : Utazás, turizmus A l t é m a k ö r : Magyarországi látnivalók T é m a k ö r : Mezőgazdaság, élelmiszeripar A l t é m a k ö r : Növénytermesztés, kertészet T á r g y s z ó : borvidék M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : szőlőtermesztés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : borturizmus M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : borospince M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : Szekszárdi borvidék M i n ő s í t ő : földrajzi hely T á r g y s z ó : Villányi borvidék M i n ő s í t ő : földrajzi hely N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : a vendéglátó pincészetek igen koncentráltan helyezkednek el, a pincék utcákat, falvakat alkotnak (pl.: Villány, Villánykövesd, Palkonya)
marketing és borturisztikai szempontból a Villányi borvidék magasan viszi a prímet
a pincészetek összefogása példaértékű (pl.: közös borokat készítenek)
a barrique-hordós érlelés itt terjedt el legelsőnek az országban
4 "Az év bortermelője" címmel büszkélkedhet
nemzetközileg elismert
Kommunikációs stratégia
A Szekszárdi borvidék SWOT-mátrixa
A Szekszárdi- és a Villányi borvidék összehasonlítása
A Villányi borvidék bemutatása
Villány
az egyik legrégebbi, kétezer éves múlttal rendelkező történelmi borvidékünk- a rómaiak korában már fejlett volt a szőlőkultúra e vidéken
a XVIII. századra már véglegesen Szekszárd vált a borvidék központjává
az 1960-as évektől létezik a vidéken nagyüzemi szőlőtermelés
A Villányi borvidék SWOT- analízise
A borvidék borai
Szekszárd és Villány-Siklós borvidék
Következtetések, javaslatok
gyönyörű pincesorok, magas szintű vedéglátás
az országban elsőként itt alakult meg a borút, azóta is nagy a borturizmus
a bortermelés villányi lakosság elsődleges megélhetési forrását biztosítja (Szekszárddal ellentétben)
hazánk legdélebbre eső borvidéke, Budapesttől mintegy 220 km-re helyezkedik el
szintén kiváló ökológiai adottságokkal rendelkezik
a borvidék névadó települése Villány, 2000-ben kapott városi rangot
17 településből áll- két körzetben (villányi, siklósi)
villányi: Kisharsány, Nagyharsány, Palkonya, Villány és Villánykövesd
siklósi: Bisse, Csarnóta, Diósviszló, Harkány, Hegyszentmárton, Kistótfalú, Márfa, Nagytótfalú, Siklós, Szava, Túrony és Vokány
a szőlőültetvények területe kb. 2000 hektárt foglal magába
a borvidék ökológiai potenciáljának 44,2%-át használja ki, ez a szekszárdihoz viszonyítva sokkal kedvezőbb
elsősörban vörösbor (62,5%), ám a fehérbor (35,4%) is jelentős
Villány- a modern technológia, tüzes vörösborok
Siklós- fehérborok
a villányi borok hagyományos fajtája a kadarka, a kékfrankos és a portugieser
a siklósi körzetben az olaszrizling a legelterjedtebb fajta
Tokaj után ez a legnevesebb borvidékünk
a borvidéket a kadarka szőlőfajta tette híressé
elsősorban vörösborokat termelnek
a szőlőültetvényeken 71,8%-ban vörösbort, 21,5%-ban fehérbort adó fajták találhatók
régen a vörösborok közül a kadarka szőlőfajta volt az uralkodó- mára mára a kékfrankos, zweigelt, cabernet franc, cabernet sauvignon, merlot, pinot noir került túlsúlyba
a fehérbort adó szőlőfajták közül az olaszrizling, a chardonnay, rajnai rizling, ezerfürtű kerül leginkább palackozásra
legjellegzetesebb bora a szekszárdi bikavér (csak palackozzák, csak e területen készíthető el)
a mindenkori piaci igényeknek kell megfelelni
nem elengedő csupán a kiváló termék, de valami plusszal rendelkeznie kell- értéket képviselnie
egy borvidéki marketinget is ki kell alakítani
egy egységes borvidéki csomagolás kialakítása javasolt lenne mindkét borvidéken, valamint a különleges minőségű borok csomagolásának kialakítására a szekszárdi térségben nagyobb hangsúlyt kellene fektetni
el kellene érni, hogy az értékesítők keressék fel a jó minőségű szekszárdi és villányi borok termelőit, nem pedig fordítva
fontos lenne a borvidékekről minél több termelőnek bejutni a termékével a hiper- és szupermarketekbe
külföldön a szupermarketek és borszaküzletek alsó polcairól a megfelelő minőség, csomagolás, ár és imázs kialakításával a felsőbb szintekre kellene juttatni a borokat
az interneten történő vásárlást fejleszteni kéne, a borvidékek honlapjait korszerűsíteni
minél több médiafelületen hírdetni kéne a borokat
Földrajzi helyzete
Szekszárdi borvidék bemutatása
Értékesítési stratégia
fontos a minőségi termelés növelése, az értékesítési csatornák szélesítése, a borfogyasztás ösztönzése, a tudatos borvidéki arculat kialakítása, a komplex turisztikai fejlesztések megvalósítása, a megfelelő szakemberek képzése
a marketingeszközök megfelelő alkalmazása
ösztönözni kellene a lakosságot arra, hogy elsősorban a két borvidék borait preferálják más hazai és külföldi borokkal szemben
a nők fontos célcsoport lehet
a két borvidék üzenetének középpontjában a minőségnek kell szerepelnie
az összefogás elengedhetetlen mindkét borvidéknél
a turizmusra nagyobb hangsúlyt kéne fektetni
Készítette:
Marosán Judit
a másik legősibb- kétezer éves múltra tekint vissza
a török uralom alatt Villány elpusztult, ám a szőlőket tovább gondozták
német nemzetiságűeket telepítettek a helyre- akik magukkal hozták a "portugieser", azaz a kékoportó szőlőfajtát
legjelentősebb fajtának a kadarka, kékoportó majd a kékfrankos tekinthető
a filoxéravész után francia eredetű cabernet franc, cabernet sauvignon és merlot fajtákat telepítettek
minőségi bortermelés folyik napjainkig
Marketingmix
Budapesttől 150 kilométerre, délre a Szekszárdi-dombságon, a Geresdi- dombság északkeleti részén található
kiváló ökológiai adottságok jellemzik
a területet vastag lösztakaró borítja- kiváló minőségű szőlő termelhető
a borvidékbe Alsónána, Alsónyék, Báta, Bátaszék, Decs, Harc, Kakasd, Kéty, Medina, Őcsény, Sióagárd, Szálka, Szekszárd, Várdomb és Zomba települések tartoznak
a szőlőültetvények területe 2255 hektár
a borvidék nincs kihasználva- csak 37,6%-án folyik termelés
pozitívabb szemléletet kell kialakítani az emberekben a magyar borok iránt
ha mégtöbb reklám lenne, ismertebbé tehetnék a borvidékeket
az Internet adta lehetőségeket kikéne használnia mégtöbb borásznak
a borturizmust mindkét borvidéken tovább kell fejleszteni- vevőkkel való kapcsolattartás
a legkívánatosabb az lenne, ha a legtöbb pincészet termékük, márkájuk vagy borászatuk szintjén kialakítana és követne egy jól kidolgozott marketingstratégiát
A borvidék borai
az országban elsőként készítettek szabadtéri borkutat, amely csapjaiból különböző rendezvények, ünnepségek alkalmával vörös- és fehérbor folyik
a bortermelés nem jelent elsődleges megélhetési forrást a lakosságnak
szőlőültetvények nagy részét beépítették családi házakkal, lakótelepekkel, csak néhány helyen maradtak meg a régi pincék alkotta utcarészek
a pincészetek távol vannak egymástól
az összefogás hiányzik- az emberek az egyéni érdekeiket nézik
történelmi borvidék
Termékstratégia
A borvidék történelme
Szekszárd
a jó bornak megfelelő ára kell hogy legyen
a villányi borok árai a szekszárdi borokhoz viszonyítva magasabbak
a borok értékét növelni kéne- vagy minőségfokozással, vagy az árakat kell csökkenteni, ám az árcsökkentésnek imázsromboló szerepe is lehet
A borvidék történelme
Árstratégia
A borvidék ökológiai adottságai D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Tepliczky Kornélia: Badacsonyi borvidék A f o r m á t u m n e v e : Prezi prezentáció O l d a l a k s z á m a : 25 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 26 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x570 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 96 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |