D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó 
 F á j l n é v : perlaki_attila_gamificatio.jpg
C Í M 
F ő c í m : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák
B e s o r o l á s i   c í m : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák
A L K O T Ó 
S z e r e p : létrehozó
B e s o r o l á s i   n é v : Perlaki
U t ó n é v : Attila
I n v e r t á l a n d ó   n é v : N
D Á T U M 
E s e m é n y : felvéve
I d ő p o n t : 2022-06-17
E s e m é n y : elérhető
I d ő p o n t : 2022-04-20
D á t u m r a   v o n a t k o z ó   m e g j e g y z é s : Az előadás időpontja.
D O K U M E N T U M T Í P U S 
A   t í p u s   n e v e : prezentáció
A   t í p u s   n e v e : előadás
R É S Z G Y Ű J T E M É N Y 
M e g n e v e z é s : Prezentáció
M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció
M e g n e v e z é s : Networkshop 2022
E R E D E T I   K I A D V Á N Y ,   O B J E K T U M 
S Z Á R M A Z Á S I   H E L Y 
M e g n e v e z é s : Panopto
J O G K E Z E L É S 
A   j o g t u l a j d o n o s   n e v e : Perlaki Attila
S z e r z ő i   j o g i   m e g j e g y z é s e k : Jogvédett
T É M A 
T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés
A l t é m a k ö r : Szakképzés
T é m a k ö r : Szórakozás, játék
A l t é m a k ö r : Egyéb játékok
T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok
A l t é m a k ö r : Számítógépes kultúra
T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : oktatás
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : játék
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : alkalmazás
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : szakdolgozat
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
I D Ő - H E L Y   T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : 2022
M i n ő s í t ő : időszak
L E Í R Á S 
K é p a l á í r á s : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák
N y e r s   v a g y   O C R - e s   s z ö v e g : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák Perlaki Attila mesteroktató Gamifikáció, azaz játékosság... komolyan? Nem felesleges erő- és időpazarlás? Beilleszthető-e a feszes tantervbe? (Mi mellett, ha nem fér, mi helyett, ha nem lehet alternatíva?) Kik azok, akik fogadókészek? (...mármint a tanulókon kívül, mert ők igen.) Mit használjunk? Ki készíti el azt, ami hiányzik? Gamifikáció a készítők szempontjából Milyen igények, milyen áron? A "mindent tudó" rendszerek buktatói. A "partizánakcióban" fejlesztett helyi rendszerek buktatói. A kommunikáció problémái, azaz hogy a fejlesztő érti-e, amit a felhasználó szeretne? Gamifikáció felé vezető másik út A játékprogramok fejlődése és összetettebbé válásának kihívásai. Öntanító játékok vs vaskos kézikönyv... Szimuláció, mint játék. Az ötlettől a megvalósításig... és a sok buktató és kompromisszum útközben. Informatikus hallgatók és a gamifikáció Játszani szinte mindenki szeret. Motivációt adó kezdő programozási gyakorlatok, amik akár játszhatóak is. Szembesülés az erőforrás-problémákkal. Nem kell minden problémát egyedül megoldani: felhasználható programkönyvtárak és team-munka. Hol van már a GOTO 10? Amikor a hallgató tanul tanítani A szakdolgozat kihívásai A képzés végcélja az önálló "demó". A túlbecsült vagy alábecsült célok veszélyei. Az öncélú munkák és amik használhatónak tűnnek. Az "arany középút" az asztalfiókba szánt felesleges erőfeszítések és a piacképes termékek közt. A game engine lehetőségei A kitűzött cél lehet sokkal merészebb. Az eredmény látványos, a munka nagyobb része szól a tartalomról, kevesebb a kódtechnikáról... ...ezzel együtt komoly felkészültséget igényel egy game engine "megszelidítése". Egy KRESZ oktató szakdolgozat Ami a "műszerfal" mögött rejlik... ...és amikor már mozog az "autó" a "tesztpályán"... Az opponensi vélemény A bíráló kiemelte, hogy működő és továbbfejleszthető program készült el. Nyilván a fejlesztési tapasztalat megszerzése még sokkal fontosabb volt. A fejlesztés dokumentálása egy ilyen "szokatlan" szakdolgozatnál különösen fontos, hogy követhető legyen. Fontos az is, hogy szabadon felhasználható fejlesztési eszközöket használjunk, már csak jogi okokból is. A konzulensi tapasztalatok A téma kiválasztása egy többfordulós játszma, ahol a megfelelő eszköz kiválasztása a hallgató érdeklődésétől és felkészültségétől is nagyon függ, a tapasztalatlanságból eredő veszélyekkel legalább a konzulens legyen tisztában. Nem szégyen, ha a hallgató kreativitása meghaladja a konzulensét ebben a "sportágban". :) Mire lehet jó egy game engine? Több GE létezik, mindnek vannak erősségei, gyengeségei. Eredetileg akciójátékokhoz készültek, de ma már a mesterséges intelligenciát és a "fizikát" is tartalmazzák. A munka velük egyrészt "építészet" (a játéktér), másrészt "forgatókönyv-írás" (mikor mi miért történhet) és... ...nagyon összetett és munkaigényes lehet a tesztelés. Mire javasolnám az oktatásban? Ezek az eszközök értő kézben viszonylag korlátos erőforrások mellett is (mint amilyen egy szakdolgozat elkészítése) olyan tananyagokhoz tűnik jónak, amelyek szemléltetést és "próba-szerencse" tapasztalatgyűjtést kívánnak meg, valamint jól szimulálhatóak. Csak tipp: csaták (történelem), bizonyos jelenségek az élővilágban (biológia), és persze egyes fizikai kísérletek "olcsón". Köszönöm a figyelmet!
D o k u m e n t u m   n y e l v e : magyar
K A P C S O L A T O K 
K a p c s o l ó d ó   d o k u m e n t u m   n e v e : Arany Zsuzsanna: A könyvtárak gamifikációs lehetőségei
F O R M Á T U M 
A   f o r m á t u m   n e v e : PowerPoint prezentáció
O l d a l a k   s z á m a : 18
T e c h n i k a i   m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2016
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
A   f o r m á t u m   n e v e : PDF dokumentum
O l d a l a k   s z á m a : 18
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
A   f o r m á t u m   n e v e : HTML dokumentum
T e c h n i k a i   m e g j e g y z é s : HTML 5 verzió
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
M I N Ő S É G 
L e g j o b b   f o r m á t u m : JPEG képállomány
L e g n a g y o b b   k é p m é r e t : 770x433 pixel
L e g j o b b   f e l b o n t á s : 96 DPI
S z í n : színes
T ö m ö r í t é s   m i n ő s é g e : közepesen tömörített
M E G J E G Y Z É S 
Á l t a l á n o s   m e g j e g y z é s : Networkshop konferencia 2022
S T Á T U S Z 
A z   a d a t r e k o r d   s t á t u s z a : KÉSZ
F E L D O L G O Z Ó 
S z e r e p   /   m i n ő s é g : katalogizálás
A   f e l d o l g o z ó   n e v e : Nagy Zsuzsanna