D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : perlaki_attila_gamificatio.jpg B é l y e g k é p : https://dka.oszk.hu/129500/129591/perlaki_attila_gamificatio_kiskep.jpg F ő c í m : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák B e s o r o l á s i c í m : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Perlaki U t ó n é v : Attila I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2022-06-17 E s e m é n y : elérhető I d ő p o n t : 2022-04-20 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : Az előadás időpontja. A t í p u s n e v e : prezentáció A t í p u s n e v e : előadás M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Networkshop 2022 M e g n e v e z é s : Panopto U R L : https://avspring.hu/networkshop/ A j o g t u l a j d o n o s n e v e : Perlaki Attila S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Jogvédett T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Szakképzés T é m a k ö r : Szórakozás, játék A l t é m a k ö r : Egyéb játékok T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Számítógépes kultúra T á r g y s z ó : oktatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : játék M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : alkalmazás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : szakdolgozat M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : 2022 M i n ő s í t ő : időszak K é p a l á í r á s : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : Oktatást segítő gamifikációs alkalmazások, mint szakdolgozati témák
Perlaki Attila mesteroktató
Gamifikáció, azaz játékosság... komolyan?
Nem felesleges erő- és időpazarlás?
Beilleszthető-e a feszes tantervbe? (Mi mellett, ha nem fér, mi helyett, ha nem lehet alternatíva?)
Kik azok, akik fogadókészek? (...mármint a tanulókon kívül, mert ők igen.)
Mit használjunk? Ki készíti el azt, ami hiányzik?
Gamifikáció a készítők szempontjából
Milyen igények, milyen áron?
A "mindent tudó" rendszerek buktatói.
A "partizánakcióban" fejlesztett helyi rendszerek buktatói.
A kommunikáció problémái, azaz hogy a fejlesztő érti-e, amit a felhasználó szeretne?
Gamifikáció felé vezető másik út
A játékprogramok fejlődése és összetettebbé válásának kihívásai.
Öntanító játékok vs vaskos kézikönyv...
Szimuláció, mint játék.
Az ötlettől a megvalósításig... és a sok buktató és kompromisszum útközben.
Informatikus hallgatók és a gamifikáció
Játszani szinte mindenki szeret.
Motivációt adó kezdő programozási gyakorlatok, amik akár játszhatóak is.
Szembesülés az erőforrás-problémákkal.
Nem kell minden problémát egyedül megoldani: felhasználható programkönyvtárak és team-munka.
Hol van már a GOTO 10?
Amikor a hallgató tanul tanítani
A szakdolgozat kihívásai
A képzés végcélja az önálló "demó".
A túlbecsült vagy alábecsült célok veszélyei.
Az öncélú munkák és amik használhatónak tűnnek.
Az "arany középút" az asztalfiókba szánt felesleges erőfeszítések és a piacképes termékek közt.
A game engine lehetőségei
A kitűzött cél lehet sokkal merészebb.
Az eredmény látványos, a munka nagyobb része szól a tartalomról, kevesebb a kódtechnikáról...
...ezzel együtt komoly felkészültséget igényel egy game engine "megszelidítése".
Egy KRESZ oktató szakdolgozat
Ami a "műszerfal" mögött rejlik...
...és amikor már mozog az "autó" a "tesztpályán"...
Az opponensi vélemény
A bíráló kiemelte, hogy működő és továbbfejleszthető program készült el. Nyilván a fejlesztési tapasztalat megszerzése még sokkal fontosabb volt.
A fejlesztés dokumentálása egy ilyen "szokatlan" szakdolgozatnál különösen fontos, hogy követhető legyen.
Fontos az is, hogy szabadon felhasználható fejlesztési eszközöket használjunk, már csak jogi okokból is.
A konzulensi tapasztalatok
A téma kiválasztása egy többfordulós játszma, ahol a megfelelő eszköz kiválasztása a hallgató érdeklődésétől és felkészültségétől is nagyon függ, a tapasztalatlanságból eredő veszélyekkel legalább a konzulens legyen tisztában.
Nem szégyen, ha a hallgató kreativitása meghaladja a konzulensét ebben a "sportágban". :)
Mire lehet jó egy game engine?
Több GE létezik, mindnek vannak erősségei, gyengeségei. Eredetileg akciójátékokhoz készültek, de ma már a mesterséges intelligenciát és a "fizikát" is tartalmazzák.
A munka velük egyrészt "építészet" (a játéktér), másrészt "forgatókönyv-írás" (mikor mi miért történhet) és...
...nagyon összetett és munkaigényes lehet a tesztelés.
Mire javasolnám az oktatásban?
Ezek az eszközök értő kézben viszonylag korlátos erőforrások mellett is (mint amilyen egy szakdolgozat elkészítése) olyan tananyagokhoz tűnik jónak, amelyek szemléltetést és "próba-szerencse" tapasztalatgyűjtést kívánnak meg, valamint jól szimulálhatóak.
Csak tipp: csaták (történelem), bizonyos jelenségek az élővilágban (biológia), és persze egyes fizikai kísérletek "olcsón".
Köszönöm a figyelmet! D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Arany Zsuzsanna: A könyvtárak gamifikációs lehetőségei A f o r m á t u m n e v e : PowerPoint prezentáció O l d a l a k s z á m a : 18 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2016 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 18 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : HTML dokumentum T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : HTML 5 verzió M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 96 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített Á l t a l á n o s m e g j e g y z é s : Networkshop konferencia 2022 A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |