D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : evoluciovagyrevolucio.jpg B é l y e g k é p : http://keptar.oszk.hu/030300/030332/evoluciovagyrevolucio_kiskep.jpg F ő c í m : Evolúció vagy revolúció? B e s o r o l á s i c í m : Evolúció vagy revolúció? E g y é b c í m : Olvasási szokásaink változásai az olvasási forradalmak jelenségei tükrében M i n ő s í t ő : alcím S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Kámán U t ó n é v : Veronika I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2014-04-04 E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2011-04-07 A t í p u s n e v e : prezentáció M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : SlideShare C r e a t i v e C o m m o n s k ó d : Attribution-NonCommercial 2.5 T é m a k ö r : Könyvtártan, információtudomány A l t é m a k ö r : Könyv- és írástörténet T é m a k ö r : Könyvtártan, információtudomány A l t é m a k ö r : Elektronikus szöveg és könyvtár T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Tudománytörténet T á r g y s z ó : olvasás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : olvasáskutatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : olvasáspedagógia M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : szellemi munka M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : 2011 M i n ő s í t ő : időszak
L E Í R Á S K é p a l á í r á s : OTDK, Kecskemét 2011. N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : 1. Olvasási szokásaink változásai az olvasási forradalmak jelenségei tükrében Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció Kecskemét, 2011. április 7-9. Kámán Veronika Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikus könyvtáros MA
2. Valóban nem olvasunk? A korszakolás viszonylagossága az egyes korszakok elsősorban domináns vonásaikkal jellemezhetők. (Tóth Gyula) Mai olvasási szokásaink forrásai a művelődéstörténetben Bencés olvasástípusok Extenzív olvasás Olvasás hálózati környezetben A jelen: válság és forradalom
3. Az első olvasási forradalom
4. Az első olvasási forradalom: a hangos olvasás elcsendesedik Az ókorban: retorikus használatra alkotott szövegek Szent Benedek Regulája: imádkozzál, dolgozzál és olvass! Megőrzi és újjáalkotja az olvasói hagyományt Új olvasói attitűd: bensőséges viszony a szövegekkel Olvasás a mindennapokban: a lectio divina mint forradalmi vívmány
5. A második olvasási forradalom
6. Intenzív olvasás Korlátozottság kevés könyv, ismétlődő olvasás Részletek tanulmányozása, gyakran memorizálása Kevés könyv - magas költséggel Fő cél: a megértés és megismerés Extenzív olvasás Lesewut olvasási düh Felgyorsult olvasási tempó Széles körből válogatott és váltogatott olvasmányok. A könyv: piaci termék. Fő cél: a tájékoztatás és szórakoztatás és: intenzív és extenzív olvasás együttélése
7. Az olvasók könyvvel a kezükben mennek ágyba és ébrednek másnap, azzal ülnek asztalhoz, munka közben maguk mellett tartják, sétára magukkal viszik, s az egyszer megkezdett olvasmánytól nem tudnak szabadulni mindaddig, amíg csak be nem fejezik azt. Ám alig falták be egy könyv utolsó oldalát, már mohón fürkészik, honnét szerezhetnének másikat s ha bárhol, a nyilvános helyen, egy polcon vagy bárhol másutt megpillantanak valamit, ami a szakterületükhöz tartozik, vagy legalább olvashatóak tűnik számukra, azonnal magukkal hurcolják, s farkasétvággyal vetik rá magukat. Egyetlen dohányfüggő, kávémegszállott, borbarát vagy kártyajátékos sem kötődhet oly szorosan a maga pipájához, üvegéhez, kártya- vagy kávézóasztalához, mint az efféle könyvéhes népség a maguk olvasmányaihoz. - Johann Rudolf Gottlieb Beyer, 1796
8. A harmadik olvasási forradalom
9. Technológiai váltás Forradalom, amely rombol és épít Veszélyek és lehetőségek
10. Az Ifjúság 2008 kutatás és a PISA felmérés tanulságai Passzivitás helyett: aktivitás Nem-olvasás helyett: megváltozott olvasáskép
11. - Ment-e A könyvek által a világ elébb?
12. A régmúlt olvasási módszereinek továbbélései A netgeneráció olvasási és információszerzési stratégiái Az olvasás mint össztantárgyi feladat A kora gyermekkori mintakövetés és olvasóvá válás összefüggései A közösségi web lehetőségei a gyakorlati pedagógiában
13. D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Drótos László: Az elektronikus könyvek világa A f o r m á t u m n e v e : PowerPoint prezentáció O l d a l a k s z á m a : 13 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2003 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x577 pixel pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 72 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ A d o k u m e n t u m s t á t u s z a : INSIDE S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Erzsébet |