D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó U R L : http://dka.oszk.hu/030300/030397 F á j l n é v : tavoktatas.jpg B é l y e g k é p : http://dka.oszk.hu/030300/030397/tavoktatas_kiskep.jpg F ő c í m : Távoktatás, e-learning, MOOCS B e s o r o l á s i c í m : Távoktatás, e-learning, MOOCS S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Ollé U t ó n é v : János I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2014-11-19 E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2014-07-03 A t í p u s n e v e : prezentáció M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : SlideShare C r e a t i v e C o m m o n s k ó d : Attribution-NonCommercial 2.5 T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Tudománytörténet T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Informatika az oktatásban T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Oktatáspolitika, oktatásügy T á r g y s z ó : távoktatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : tudás alapú társadalom M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : tanuló M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : tanár M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : oktatási módszer M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : szakképzés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : felnőttoktatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó K é p a l á í r á s : Nemzetközileg versenyképes tanulásszervezés a felsőoktatásban
4. műhely - E-learning, MOOCS a felsőoktatásban
2014. június 3. N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : 1. Távoktatás, e-learning, MOOCS Ollé János ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Nemzetközileg versenyképes tanulásszervezés a felsőoktatásban
4. műhely- E-learning, MOOCS a felsőoktatásban 2014. június 3.
2. Oktatási környezetek - tér és idő kontakt, offline osztályterem ? hálózattal támogatott kontakt blended: részben kontakt, részben online
távoktatás - alapvetően online ? virtuális - 3D
3. Tanulási környezetek - tevékenység személyes (PLE) társas interaktivitásra épülő (pl. web2) személyes aktivitásra épülő (pl. MOOC) oktatástervezés
által irányított (LMS, LCMS)
4. Felsőoktatás és távoktatás a hatékonyság mítosza: kontakt tevékenység nem lehet mindent távoktatásban megtanítani de lehet, csak nem mindig éri meg nem is akarunk mindent nem iskolátlanítás indokolatlan kredit- és egzisztenciaféltés önmagát beteljesítő jóslat: levelező képzésben távoktatásban
5. Felsőoktatás és távoktatás hiedelmek és félelmek oka: oktatásmódszertani hiányosságok tanulásmódszertan hiánya eLearning és távoktatás összemosódása szervezetileg nem besorolható fejlődés felsőoktatás-pedagógiai problémák kiemelése távoktatási kiskereskedelem hamis ígéreteinek rossz hatása időbeosztás, rugalmasság, helyfüggetlenség
6. Felsőoktatás és eLearning eLearning fejlesztés = tananyagfejlesztés kontakt képzés támogatása vagy tananyag tanulásszervezés támogatása kommunikációs környezet interaktív oktatási tartalom tananyagfejlesztési rossz gyakorlat: indokolatlanul gyors lebonyolítás helyi szakértelem esetlegessége / hiánya
passzív és statikus tartalmak egyszerűsége költséghatékonyság értékállóság újrahasznosítás
7. commons.wikimedia.org
8. coursera.org udacity.com edx.org open2study.com canvas.net iversity.org futurelearn.com openuped.eu udemy.com virtualis-egyetem.hu
9. tanuló tanár tartalom kommunikáció módszertan értékelés
10. openeducationeuropa.eu
11. Problématérkép intézményi küldetéstudat marketing tevékenység költséghatékony, korszerű nemzetközi megjelenés adatbányászati elemzések (piactérkép) rejtett belső minőségbiztosító hatás a nemzetközi versenyképesség indikátora
12. Mérlegen a MOOC divat (hype és kimaradás kockázata) lemorzsolódás és minőség (keveseknek sok) kompetenciafejlesztés és iskolás tanítás intézményesült oktatás megerősödése (vége) több mint kurzus, globális tudás közösség a távoktatással közös sors és jövő
13. Mérlegen a MOOC magyar nyelvű MOOC esélye magyar MOOC portál fejlesztés angol nyelvű globális tudáspiac motiváció: online badge és kredit a távoktatás megújulás MOOC alapokon?
14. Köszönöm a figyelmet! Ollé János ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Nemzetközileg versenyképes tanulásszervezés a felsőoktatásban 4. műhely- E-learning,
MOOCS a felsőoktatásban 2014. június 3. D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Ollé János: Nyílt oktatás online környezetben: a MOOC kultúrája és tanulásszervezése A f o r m á t u m n e v e : PowerPoint prezentáció O l d a l a k s z á m a : 17 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2003 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x572 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 180 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Erzsébet |