D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó U R L : http://dka.oszk.hu/034700/034797 F á j l n é v : 9429505_d52ef938efa8.jpg B é l y e g k é p : http://dka.oszk.hu/034700/034797/9429505_d52ef938efa8_kiskep.jpg F ő c í m : Szeged - PESA Bydgoszcz SA Swing típusú villamos B e s o r o l á s i c í m : Szeged - PESA Bydgoszcz SA Swing típusú villamos E g y é b c í m : P9092304 M i n ő s í t ő : eredeti cím S z e r e p : fényképész B e s o r o l á s i n é v : Oláh U t ó n é v : Ferenc I n v e r t á l a n d ó n é v : N N é v v á l t o z a t o k : Lev53 E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2012-04-01 E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2010-09-09 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : A kép készítésének időpontja. A t í p u s n e v e : fénykép M e g n e v e z é s : Inda fotó M e g n e v e z é s : Inda fotó C r e a t i v e C o m m o n s k ó d : Attribution-NoDerivs 2.5 T é m a k ö r : Történelem, helytörténet A l t é m a k ö r : Helytörténet, helyismeret T é m a k ö r : Közlekedés, szállítás A l t é m a k ö r : Tömegközlekedés T é m a k ö r : Közlekedés, szállítás A l t é m a k ö r : Járműipar T á r g y s z ó : közúti villamos M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : tömegközlekedés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : közúti villamosvasút M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : városi közlekedés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : villamos jármű M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : utcakép M i n ő s í t ő : műfaj
L E Í R Á S K é p a l á í r á s : PESA Bydgoszcz SA Swing típusú villamos I s m e r t e t ő s z ö v e g : A villamos (közúti villamos vasút) kötött pályán (sínen) haladó, elektromossággal működő közlekedési eszköz. Elődeivel, a lóvasúttal és a gőzvontatású városi vasúttal együtt, melyeket a 20. század közepére szorított ki, a közúti vasutak körébe tartozik. ... A második világháború utáni gazdasági fellendülés nyomán szinte minden európai nagyvárosban jelentősen fellendültek az utazási igények, amit a hagyományos villamosközlekedés már csak nagy nehézségek árán tudott kiszolgálni. Ezért előbb a nagyobb városokban, majd az 1960-as évektől a közepes méretűekben is elkezdtek más megoldásokban gondolkodni. Ugyanakkor a kisforgalmú vonalakon pedig a villamosközlekedés elavult technikája, szembeállítva az ekkoriban dinamikusan fejlődő autóbusszal, szintén a vonalak tömeges bezárásához, és autóbuszüzemre való átállításához vezetett. Miután a nagyforgalmú vonalakat a metró, a kisforgalmúakat pedig az autóbusz váltotta fel, sok városban teljesen megszűnt a villamosközlekedés, és máshol is jelentősen visszaszorult, a hálózat hossza felére-harmadára esett vissza. Több magyar városban felszámolták a villamosközlekedést, Nyíregyházán 1969-ben, Szombathelyen 1974-ben. Pécsett 1960-ban szűnt meg a villamos. Miskolcon a Hejőcsabáig vezető népkerti villamosvonalat 1960-ban alacsony kihasználtság miatt megszüntették; a villamosközlekedést irányító vállalatot már 1954-ben összevonták a buszvállalattal. Debrecenben pedig fokozatosan szüntették meg a 7 vonalból álló hálózatot, mára csak az 1-es számú fővonal maradt meg. Budapest is megsínylette ezt a korszakot. Részben a világháború után, részben a metróépítések nyomán sok szakaszon szűnt meg a villamosközlekedés. Közülük a legfontosabb a Váci, Rákóczi és Üllői úti villamosközlekedés felszámolása volt. (Forrás: Wikipédia) K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Oláh Ferenc: SzVV 1950 U R L : http://dka.oszk.hu/034700/034763 A f o r m á t u m n e v e : JPEG képállomány M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 1024x768 pixel L e g j o b b s z í n m é l y s é g : 24 BPP A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ A d o k u m e n t u m s t á t u s z a : INSIDE S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Rónay Zoltán |