D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : kompetenciarendszerek.jpg B é l y e g k é p : https://dka.oszk.hu/087500/087509/kompetenciarendszerek_kiskep.jpg F ő c í m : Kompetenciarendszerek, IKT, tudatos életvezetés lehetőségei B e s o r o l á s i c í m : Kompetenciarendszerek, IKT, tudatos életvezetés lehetőségei S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Habók U t ó n é v : Lilla I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2015-06-01 E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2015-01-16 A t í p u s n e v e : prezentáció M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Prezi T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Tudománytörténet T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Internet használat T é m a k ö r : Könyvtártan, információtudomány A l t é m a k ö r : Tudománytörténet T á r g y s z ó : kommunikáció M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : civilizáció M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : digitális dokumentum M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : tanuló M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : oktatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó K é p a l á í r á s : Felkészülés a Neveléstudományi PhD szigorlatra N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : Kompetenciarendszerek, kompetenciamodellek, kompetenciafejlesztés
Az IKT felhasználása a nevelési-, oktatási módszerekben
A tudatos életvezetés fejlesztési lehetőségei az intézményes oktatásban
Digitális Állampolgárság
ISTE, 2000
technológiai fogalmak, tevékenységek, műveletek,hatékony tanulási környezetek, menedzselés, módszerek és stratégiák, technológiai megoldások a hatékony értékelés érdekében,
produktivitás és a professzionális gyakorlat érdekében kommunikáció és együttműködés,
társadalmi, etikai, jogi apsektusból adódó tanulságok és következmények
ISTE, 2008
tanulói kreativitás, tanulók tanulásának inspirálása, facilitálása,
technológiával támogatott tanulási környezet, személyreszabott tanulási aktivitás,
digitális kor munkájára és tanulására mutasson jó példát,
digitális állampolgárság és felelősség,
LLL - fejlessze szakmai gyakorlatát, digitális eszközök hatékony használatának bemutatása szűkebb és tágabb szakmai közösségeknek
Ribble (2011): Digital Citizenship In Schools
(Ábra: Lévai, 2013)
Digitális Állampolgárság modell:
Ribble (2008): Passport to Digital Citizenship
Ribble; Bailey (2004): Monitoring Technology Misuse & Abuse
Digitális Állampolgárság háromféle megközelítése:
Digitális tevékenység és digitális kultúra hagyományos, offline környezetre gyakorolt hatása, pl. Mossberger - Tolbert - McNeal (2008)
Párhuzamot állítva az offline és online környezet között, mindkettőben értelmezhető kompetenciarendszert állítva a középpontba, pl. Ribble (2011)
Offline és online környezetet nem különálló, távoli világként kezelve az online tevékenységet és viselkedést a hétköznapi élet természetes részeként felfogva, pl. Ohler (2010)
Pedagógus kompetenciák
2013
2014
Falus és munkacsoportja által megállapított tanárkompetenciák (Falus, 2006)
1. A tanulók személyiségének fejlesztése
2. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése
3. A szaktudományi, szaktárgyi és a tantervi tudás integrálása
4. A pedagógiai folyamat tervezése
5. A tanulás támogatása
6. A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése
7. A kommunikáció és a szakmai együttműködés
8. Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért
(Shannon, 1945 alapján: Habók - Czirfusz, 2013)
(Benczik V., 2001 és Ferrari, A., 2012 alapján Habók - Czirfusz, 2014)
Varga K., 2014
Kép: theseersexplanation.com
Európai referenciakeret (2006),
Nemzeti Alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái:
Anyanyelvi kommunikáció
Idegen nyelvi kommunikáció
Matematikai kompetencia
Természettudományos és technikai kompetencia
Digitális kompetencia
Szociális és állampolgári kompetencia
Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia
Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség
A hatékony, önálló tanulás
Digitális kereskedelem
Képek: https://digitalcitizenship-block3b.wikispaces.com/Digital+Commerce+(3)
Digitális jog
Kép: http://dogizmo.com/how-to-convince-your-parents-to-help-you-buy-something-online.html
Digitális egészség
Kép: https://nfsdigitalcitizenship.wikispaces.com/May+Digital+Health+and+Wellness
Kép: https://dwightschool.wikispaces.com/Digital+Health+and+Wellness
Kép: https://wiki.creativecommons.org/Sharing_Creative_Works
(Bábosik, 2004 alapján)
"Az a generáció, amely meg tudja tanulni 100 Pokémon nevét, tulajdonságát, ne tudná megtanulni a világ 101 országának nevét, fővárosát, lakosainak számát?" (Prensky, 2001)
Kép: blog.studentadvisor.com
Kép: http://mayhillsdochertymedia.com.au/tag/teaching-2/
Oktatási módszerek
Előadás
Kép: whyleadnow.com
Irányított megbeszélés
Munkáltató módszer
Szervezési módok
Egyéni munka
Páros munka
Kommunikáció támogatása
Közös munka eszközei pl.
Csoportmunka
Frontális oktatás
Hálózati munka D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Balázsi Ildikó, Ostorics László: A digitális nemzedék olvasói profilja A f o r m á t u m n e v e : Prezi prezentáció O l d a l a k s z á m a : 50 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 50 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 180 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ A d o k u m e n t u m s t á t u s z a : INSIDE S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Erzsébet |