<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>http://keptar.oszk.hu/049500/049548</URLOfDoc> 
	<Filename>321-404_pix_oldal_17_kep_0002.jpg</Filename>
        <Thumbnail>http://keptar.oszk.hu/049500/049548/321-404_pix_oldal_17_kep_0002_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>Az Atlanti-tenger alatti franczia távirda-vonal</MainTitle>
	<UniformTitle>Atlanti-tenger alatti franczia távirda-vonal</UniformTitle>
</DKAtitle>
<contributor_corp>
        <RoleOfContributorCorp>digitalizálta</RoleOfContributorCorp>
        <ContributorCorpName>Arcanum Adatbázis Kft.</ContributorCorpName>
        <PlaceOfContributorCorp>Budapest</PlaceOfContributorCorp>
        <CountryOfContributorCorp>Magyarország</CountryOfContributorCorp>
</contributor_corp>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2014-01-07</PdateChar>
        <Pdate>2014-01-07</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>digitalizálva</Pevent>
        <PdateChar>2008-09-01</PdateChar>
        <Pdate>2008-09-01</Pdate>
</date>
<type>
        <NameOfType>metszet</NameOfType>
        <NameOfType>újságrészlet</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Vasárnapi Ujság</NameOfCollection>
</subcollection>
<original_document>
        <OriginalTitle>Vasárnapi Ujság</OriginalTitle>
        <OriginalAttendance>Vasárnapi Ujság 1869. 16. évf. 29. sz. julius 18.</OriginalAttendance>
        <OriginalType>hetilap</OriginalType>
</original_document>
<source>
        <NameOfSource>OSZK EPA</NameOfSource>
        <URLOfSource>http://www.epa.oszk.hu/00000/00030/00802/pdf/00802.pdf</URLOfSource>
</source>
<topic>
        <Topic>Történelem, helytörténet</Topic>
        <Subtopic>Helytörténet, helyismeret</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Média, tömegkommunikáció</Topic>
        <Subtopic>Hírek, hírszolgáltatás</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Távközlés, telekommunikáció</Topic>
        <Subtopic>Egyéb híradástechnika</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>metszetkép</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>huzal</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>kábelsodrás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>adatátvitel</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>berendezés</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>távíróközpont</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>távíró</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>távírótechnika</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<description>
        <Caption>A tenger alatti távirda-sodrony készítése : A huzal sodrása.</Caption>
        <Description>"A múlt hó 10-én a Telegraph Construction and Maintenance Company ez alkalomra fényes ünnepélyt rendezett, mely a Groat Eastern fedélzetén e társulat nevezetesebb egyéneit, valamint
a tenger alatti távirda-társulat főbb tagjait és a napi sajtó kitünőbb képviselőit is összehozta. Ugyanekkor az egész mű szerkezetét s gépezetét is megmutogatták és megmagyarázták a látogatóknak. Egy szemtanú a hajóról következő leírást
közölt egy franczia lapban : A mint kis gőzösünkön Great Eastern-hez közeledtünk, már messziről bámulatra gerjesztett a tengeri óriás égfelé törő 6 roppant árboczával s négy kürtőjével. A mily mértékben apadt a távolság, mely tőle elválasztott, annál kolosszálisabbnak tűnt fel e páratlan vízi szörnyeteg nagysága
és terjedelme s mikor gőzhajónk melléje érkezett, kéményének teteje alig érte el félig azon keret magasságát, melyben e roppant nagy gőzhajó 56 lábnyi átmérőjű kerekei forognak."
Forrás: (Vasárnapi Ujság 1869. 16. évf. 29. sz. julius 18.)</Description>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Maginot-vonal</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://hu.wikipedia.org/wiki/Maginot-vonal</URLOfRelation>
</relation>
<relation>
        <NameOfRelation>A távirdák (telegraphok) és azok fejlődésének rövid története</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://epa.oszk.hu/00000/00030/00106/datum02313/cim202319.htm</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>JPEG képállomány</FormatName>
        <PageNumber>1</PageNumber>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>1176x1191</MaxImageSize>
        <FinestResolution>199</FinestResolution>
        <ColorOfImage>szürke</ColorOfImage>
        <MaxColorDepth>24</MaxColorDepth>
        <CompressionQuality>erősen tömörített</CompressionQuality>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Nagy Erzsébet</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>