<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>http://dka.oszk.hu/068900/068958</URLOfDoc> 
	<Filename>105.jpg</Filename>
        <Thumbnail>http://dka.oszk.hu/068900/068958/105_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>Svájci repülés, Luzern (1929), szelvény: kiállítási embléma</MainTitle>
	<UniformTitle>Svájci repülés, Luzern (1929), szelvény: kiállítási embléma</UniformTitle>
</DKAtitle>
<other_title>
	<OtherTitle>Zeppelin híres repülései - L</OtherTitle> 
	<TitleRefinement>összefoglaló cím</TitleRefinement>
</other_title>
<creator> 
	<RoleOfCreator>tervező</RoleOfCreator> 
	<CreatorFamilyName>Varga</CreatorFamilyName> 
        <CreatorGivenName>Pál</CreatorGivenName> 
        <CreatorInvert>N</CreatorInvert>
</creator>
<contributor_corp>
        <RoleOfContributorCorp>digitalizálta</RoleOfContributorCorp>
        <ContributorCorpName>OSZK MEK</ContributorCorpName>
        <PlaceOfContributorCorp>Budapest</PlaceOfContributorCorp>
        <CountryOfContributorCorp>Magyarország</CountryOfContributorCorp>
</contributor_corp>
<contributor_corp>
        <RoleOfContributorCorp>elektronikus szerkesztő</RoleOfContributorCorp>
        <ContributorCorpName>OSZK MEK</ContributorCorpName>
        <PlaceOfContributorCorp>Budapest</PlaceOfContributorCorp>
        <CountryOfContributorCorp>Magyarország</CountryOfContributorCorp>
</contributor_corp>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2015-09-09</PdateChar>
        <Pdate>2015-09-09</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>beszerezve</Pevent>
        <PdateChar>2012-01-23</PdateChar>
        <Pdate>2012-01-23</Pdate>
        <PdateNote>MEK-be való felvétel időpontja.</PdateNote>
</date>
<type>
        <NameOfType>bélyeg</NameOfType>
        <NameOfType>grafika</NameOfType>
        <NameOfType>esemény</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye</NameOfCollection>
</subcollection>
<original_document>
        <OriginalTitle>Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye</OriginalTitle>
        <OriginalCreator>[szerkesztő] Hevesi Erzsébet, Vermes Anna</OriginalCreator>
        <OriginalAttendance>[Budapest] : [Szerk.], [2012]</OriginalAttendance>
        <OriginalType>bélyeggyűjtemény</OriginalType>
</original_document>
<source>
        <NameOfSource>OSZK MEK</NameOfSource>
        <URLOfSource>http://mek.oszk.hu/10200/10292/pdf/belyeggyujtemeny03.pdf</URLOfSource>
        <NoteOfSource>A Magyar Posta Zrt. engedélyével.</NoteOfSource>
</source>
<rights>
        <OwnerOfRights>Magyar Posta Zrt.</OwnerOfRights>
        <NoteOfRights>Jogvédett.</NoteOfRights>
</rights>
<topic>
        <Topic>Szolgáltatóipar, belkereskedelem</Topic>
        <Subtopic>Postai szolgáltatások</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Képzőművészet, vizuális művészetek</Topic>
        <Subtopic>Festészet, grafika</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Történelem, helytörténet</Topic>
        <Subtopic>Ipar- és technikatörténet</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Közlekedés, szállítás</Topic>
        <Subtopic>Repülés</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>bélyeg</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>postabélyeg</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>repüléstörténet</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>repülő szerkezet</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>léghajó</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<coverage>
        <CoverageKeyword>1981</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>Magyarország</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>földrajzi hely</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>1929</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>Luzern</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>földrajzi hely</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>1982</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<description>
        <Description>1981. ZEPPELIN HÍRES REPÜLÉSEI - L
A Luzern-i LURABA Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Bélyegkiállítás
alkalmából. 60-as ívekben nyomták. A 7.- Ft-os 30 bélyeget és 30 szelvényt
tartalmazó ívekben készült. A bélyegek és a szelvények egymás
alatt helyezkednek el. 
Ofszetny. 12:11 1/2 F. fog. 
T.: Varga Pál 
Névérték: 7.- Ft 
Á 1981. márc. 16.-1982. dec. 31.
PM 417 850 fog. 17 200 
3455 3483 7 Ft Svájci repülés, Luzern (1929),
szelvény: kiállítási embléma 150,- 60,- 

(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)</Description>
</description>
<description>
        <Description>Ferdinand von Zeppelin német katonatiszt,
nagyiparos, léghajótervező
és -építő. Számos
jelentős katonai
beosztás és fontos
diplomáciai megbízás után,
idejét 1891-től a
merevített vázas,
kormányozható léghajó
tökéletesítésének szentelte. 1895-ben kapta meg a szabadalmat "légi uszálykaraván"
találmányára. 1898-ban egyesületet alapított a léghajózás támogatására, majd
pontonokon úszó szerelőcsarnokot épített a Boden-tavon. Óriási erőfeszítések árán,
számtalan kudarc után végül is siker koronázta próbálkozásait. Schwarz Dávid terveinek továbbfejlesztésével sikerült merev testű kormányozható léghajót
építenie. Első merev testű léghajója, az LZ1, 1900. július 2-án emelkedett a levegőbe
és a Boden-tó feletti próbaúton 31 km/óra sebességet tudott elérni. Ezt követte 120
továbbfejlesztett léghajó gyártása. 1907-ben csatlakozott hozzá Hugo Eckener, aki fő munkatársa lett. 1910. június 19-én helyezték az első utasszállító
léghajót üzembe. Az I. világháborúban felmerülő feladatok ellátására akarták
használni, de lassúsága és gyenge manőverezőképessége miatt alkalmatlannak
ítélték. A háború után a polgári személyszállítás került előtérbe, de Zeppelin már nem
érhette meg léghajójának sikereit, amikor a legkorszerűbb típusokkal Föld körüli
utat, menetrend szerinti utazásokat tettek. Halála után - 1924. októberében Eckener
vezetésével 79 óra alatt - léghajója átrepülte az Atlanti Óceánt. 1937-ig még részt
vett a rendszeres légi forgalomban is. A Zeppelin-korszaknak néhány tragikus baleset,
de döntően az LZ 129 "Hindenburg" 1937. május 6-i pusztulása vetett véget. (Larousse
1994.3k.1166 o., Révai Nl.19k.669 o., MNL.18k.826 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Március) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)</Description>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Varga Pál: Angliai repülés, London (1931)</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://dka.oszk.hu/068800/068895</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>JPEG képállomány</FormatName>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>1253x893</MaxImageSize>
        <FinestResolution>600</FinestResolution>
        <ColorOfImage>színes</ColorOfImage>
        <MaxColorDepth>24</MaxColorDepth>
        <CompressionQuality>közepesen tömörített</CompressionQuality>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
        <StatusOfDocument>INSIDE</StatusOfDocument>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Kekk Adrienn</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>