<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>https://dka.oszk.hu/078300/078372</URLOfDoc> 
	<Filename>negyesi_peter_elekt_tanulasi_kornyezetek.jpg</Filename>
        <Thumbnail>https://dka.oszk.hu/078300/078372/negyesi_peter_elekt_tanulasi_kornyezetek_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből</MainTitle>
	<UniformTitle>Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből</UniformTitle>
</DKAtitle>
<creator> 
	<RoleOfCreator>létrehozó</RoleOfCreator> 
	<CreatorFamilyName>Négyesi</CreatorFamilyName> 
        <CreatorGivenName>Péter</CreatorGivenName> 
        <CreatorInvert>N</CreatorInvert>
</creator>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2021-05-19</PdateChar>
        <Pdate>2021-05-19</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>elérhető</Pevent>
        <PdateChar>2021-04-09</PdateChar>
        <Pdate>2021-04-09</Pdate>
        <PdateNote>Az előadás időpontja.</PdateNote>
</date>
<type>
        <NameOfType>prezentáció</NameOfType>
        <NameOfType>előadás</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Prezentáció</NameOfCollection>
</subcollection>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Könyvtártudomány - prezentáció</NameOfCollection>
</subcollection>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Networkshop 2021</NameOfCollection>
</subcollection>
<source>
        <NameOfSource>Videotorium</NameOfSource>
        <URLOfSource>https://kifu.videotorium.hu/hu/recordings/42906/elektronikus-tanulasi-kornyezetek-pro-es-kontra-ervei-az-adaptivitas-szemszogebol</URLOfSource>
</source>
<rights>
        <OwnerOfRights>Négyesi Péter</OwnerOfRights>
        <NoteOfRights>Jogvédett</NoteOfRights>
</rights>
<topic>
        <Topic>Pedagógia, nevelés</Topic>
        <Subtopic>Pedagógiai módszerek</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Számítástechnika, hálózatok</Topic>
        <Subtopic>Internetes technológia</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Számítástechnika, hálózatok</Topic>
        <Subtopic>Internet használat</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Számítástechnika, hálózatok</Topic>
        <Subtopic>Számítógépes kultúra</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>elektronikus szolgáltatás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>e-learning</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>távoktatás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>tanulás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<coverage>
        <CoverageKeyword>2020</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<description>
        <Caption>Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből</Caption>
        <OCRText>Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből
Előadó:		Négyesi Péter (EKE NTDI DPP I.)
Témavezetők: 		Oláhné Dr. Téglási Ilona (egyetemi adjunktus)
	     		Dr. Racsko Réka (egyetemi adjunktus)
NetworkShop 2021
Online konferencia 
2021. április 09.
Az előadás felépítése
Bevezetés
Irodalmi kitekintés
Az LMS-től az AES-ig
Módszertan
Eredmények és konklúziók
Távlati tervek
Bevezetés I.
Bevezetés II.
AZ ADAPTIVITÁS EGYRE FONTOSABBÁ VÁLIK!
A képek forrása:
https://maitt.hu/upload/aneszteziologia/image/banner/covid_19_654.jpg
https://elearning.unideb.hu/pluginfile.php/613477/mod_label/intro/online-learning-illustration-Converted-1024x384.png
https://cdn.elearningindustry.com/wp-content/uploads/2020/02/0462eb95bda1cac0c4d8ad9234916143.png 
Bevezetés III.
Irodalmi kitekintés
Graf & list
An evaluation of open source e-learning platforms stressing adaptation issues
ICALT'05. Kaohsiung. Taiwan.
Reyes et al.
Comparing open-source e-learning platforms from adaptivity point of view
EAEEIE Annual Conference. Valencia. Spain.
Tsolis et al.
An adaptive and personalized open source e-learning platform
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Cavus & zabadi
A comparison of open source learning management systems
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Az LMS-től az AES-ig I.
Az e-tanulás akadályai
01 Személyes akadályok
02 Szervezési akadályok
03 Technológiai akadályok
04 Tartalom-alkalmassági akadályok
05 Oktatási akadályok
leküzdésükhöz
A FELHASZNÁLÓK IGÉNYEIHEZ IGAZODÓ ADAPTIVITÁS BEÉPÍTÉSE/BEVEZETÉSE
Oktatási követelmények az adaptív LMS-sel szemben
Az LMS-től az AES-ig III.
Módszertan I.
Minőségi súly és összeg (QWS) megközelítés
Előzetes értékelési szakasz (4 minimális kritérium)
Rétegzett valószínűségi mintavétel
Félig strukturált interjú
Alkategóriák súlyozása és értékelése
Teljesítmény- és tapasztalati értékek összegzése szimbólumonként
Rangsorolás a platformok páronkénti összehasonlításával
Konklúziók levonása
Módszertan II.
8 kategória:
Kommunikációs eszközök
Tanulási objektumok
Felhasználói adatok kezelése
Használhatóság
Adaptáció
Technikai szempontok
Adminisztráció
Tanfolyam-menedzsment
Adaptáció:
Alkalmazkodóképesség (*)
Személyre szabhatóság (#)
Bővíthetőség (*)
Adaptivitás (*)
Adaptivitás (*):
A tanulási objektumok annotációi
Kommunikációs objektumok annotációi
A tananyag statikus adaptációja
A tananyag dinamikus adaptációja
*: Annotációk és dinamikus adaptáció
#: Dinamikus adaptáció
+: Két attribútum áll rendelkezésre
|: Egy attribútum áll rendelkezésre
0: Nincs rendelkezésre álló attribútum
Eredmények
1. táblázat. Az adaptációs kategória értékelési eredményei
Konklúziók
Következtetések
Az adaptivitás az egyik legfontosabb eszköz lehet az alapvető e-tanulási akadályok leküzdésében.
Az adaptivitás minden hatékony oktatási folyamat alapvető részét képezi.
Az adaptivitás segíthet az e-tanulás elterjesztésében a nem tipikus IKT-felhasználók körében is.
A tanulókat pozitívan kell motiválni ahhoz, hogy az adaptív funkciókat aktívan alkalmazzák.
A teljes adaptivitás az összehasonlított rendszerek egyikében sem érhető el, így indokolt egy új platform fejlesztése.
Távlati tervek
Új, nyílt forráskódú, adaptív e-learning rendszer fejlesztése.
Szinkron és aszinkron e-tanulás támogatása.
A mesterséges intelligencia segítségül hívása a teljes adaptivitás eléréséhez.
Profilalkotási és személyre szabási szolgáltatások integrálása.
Beválásvizsgálat - Módszertani ajánlás elkészítése
Bibliográfia
Benedek, A. (2012). "Digitális pedagógia 2.0". Typotex. Budapest.
Cavus, N. & Zabadi, T. (2014). "A Comparison of Open Source Learning Management Systems". Procedia - Social and Behavioral Sciences. 143. 10.1016/j.sbspro.2014.07.430.
Graf, S. & List, B.. (2005). "An evaluation of open source e-learning platforms stressing adaptation issues". Fifth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'05). Kaohsiung. Taiwan. pp. 163-165. doi: 10.1109/ICALT.2005.54.
Komenczi, B. (2009). &#8222;Elektronikus tanulási környezetek&#8221;. Gondolat Kiadó. Budapest.
Madani, Y. & Ezikouri, H. & Erritali, M. & Hssina, B.. (2020). "Finding optimal pedagogical content in an adaptive e-learning platform using a new recommendation approach and reinforcement learning." Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing 11, no. 12: 3921-3936.
Négyesi, P. (2020). "Adaptív elektronikus tanulási környezet fogalmi keretei." In Az innováció világa 2020 Konferencia 2020.12.04. Debrecen: Debreceni Egyetem.
Ruiz Reyes, N. & Vera-Candeas, P. & Galan, S. & Viciana-Abad, R. & Canadas Quesada, F. & Reche-López, P.. (2009). "Comparing open-source e-learning platforms from adaptivity point of view". EAEEIE Annual Conference. Valencia. Spain. pp. 1-6. doi: 10.1109/EAEEIE.2009.5335482.
Shershneva, V. & Vainshtein, Y. & Kochetkova, T. & Esin, R.. (2019). "Technological approach to development of adaptive e-learning system." SHS Web of Conferences. 66., https://doi.org/10.1051/shsconf/20196601014
Tsolis, D. & Stamou, S. & Christia, P. & Kampana, S. & Rapakoulia, T. & Skouta, M. & Tsakalidis, A.. (2010). "An adaptive and personalized open source e-learning platform". Procedia - Social and Behavioral Sciences. 9. 38-43.
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Előadó:		Négyesi Péter (negyesi.peter@uni-eszterhazy.hu)
Témavezetők: 		Oláhné Dr. Téglási Ilona (teglasi.ilona@uni-eszterhazy.hu)
	     		Dr. Racsko Réka (racsko.reka@uni-eszterhazy.hu)
NetworkShop 2021
Online konferencia 
2021. április 09.</OCRText>
        <LanguageOfDocument>magyar</LanguageOfDocument>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Kokas Károly - Várnai-Vígh Adrienn: Tömeges könyvtári felhasználóképzés távoktatási formában az SZTE Klebelsberg Könyvtár e-learning platformján</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>https://dka.oszk.hu/078300/078368</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>PowerPoint prezentáció</FormatName>
        <PageNumber>16</PageNumber>
        <NoteOfTechnology>Microsoft Office PowerPoint 2016</NoteOfTechnology>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<format>
        <FormatName>PDF dokumentum</FormatName>
        <PageNumber>16</PageNumber>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<format>
        <FormatName>HTML dokumentum</FormatName>
        <NoteOfTechnology>HTML 5 verzió</NoteOfTechnology>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>770x433</MaxImageSize>
        <FinestResolution>72</FinestResolution>
        <ColorOfImage>színes</ColorOfImage>
        <CompressionQuality>közepesen tömörített</CompressionQuality>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Nagy Zsuzsanna</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>